تیلور سوییفت؛ هنرمندی که یک تنه جلوی سرویس استریمینگ موسیقی اپل ایستاده است!
تبلیغات

خبرنامه وب سایت:






امروز «تیلور سوییفت» یکی از مشهورترین هنرمندان آمریکایی در نوشته ای سرگشاده به انتقادات مربوط به عدم پیوستنش به سرویس موسیقی اپل میوزیک پاسخ داد.


این هنرمند مشهور و محبوب آمریکایی که نفوذ فراوانی در میان نوجوانان و صنعت موسیقی غرب دارد، از عدم انتشار آخرین آلبوم موسیقی خود با نام 1989 بر روی سرویس استریمینگ موسیقی اپل دفاع کرده است. 

وی در گذشته نیز تمامی آلبوم‌هایش را از سرویس موسیقی اسپاتیفای به دلیل آنچه که وی حق امتیاز پایین این سرویس می‌دانست، بیرون کشیده بود.

اپل رابطه بسیار نزدیکی با هنرمندان موسیقی دنیا دارد و در سرویس آیتیونز این تجربه موفق ثابت شده است. با این حال به نظر می‌رسد شرایط سرویس استریمینگ این شرکت چندان به مذاق هنرمندان خوش نیامده است.

علت تصمیم گیری تیلور سوییفت، مالی است. وی در نامه خود به صراحت عدم پرداخت حق استفاده از موسیقی‌ خوانندگان در سه ماه اول استفاده از اپل میوزیک را "شکه‌کننده، ناامیدکننده و نامتناسب با سابقه تاریخی اپل در عملکرد مترقی و دست و دل بازی" این شرکت می‌داند.

در سیستم اپل میوزیک کاربران می‌توانند به صورت رایگان و آزمایشی تا سه ماه از این سرویس استفاده کنند و اپل در این مدت حق امتیازی به صاحبان این آثار پرداخت نخواهد کرد.

سوییفت در این نامه خود را تنها ندانسته و ادعا کرده که خوانندگان بسیار دیگری نیز با او هم نظرند، اما به دلیل سابقه و احترامی که برای اپل قائل هستند، از اظهارنظر مستقیم پرهیز می‌کنند. وی در جای جای نامه خود اپل را با الفاظی احترام آمیز خطاب کرده و با لحنی حرفه ای و البته دوستانه از آمادگی خود برای مذاکره در مورد حل این مشکل سخن گفته است.

اپل قصد دارد پس از سپری شدن زمان سه ماهه اول رایگان و آزمایشی تا 71.5 درصد از درآمد حاصل از سرویس اشتراکی اپل میوزیک را به صاحبان آثار و هنرمندان بدهد؛ درصدی که به گفته مدیران اپل بالاتر از متوسط بازار استریمینگ موسیقی دنیاست.

بخشی از نامه انتقادی تیلور سوییفت خطاب به اپل را در زیر بخوانید:

"این اعتراض به خاطر من نیست. خوشبختانه من می‌توانم هزینه گروه و خودم را با اجرای کنسرت‌ها پرداخت کنم. این اعتراض درباره هنرمندان و گروه‌های موسیقی جدیدی است که به تازگی تک آهنگ یا آلبومی منتشر کرده‌اند و برای موفقیتی که در این سه ماه به دست خواهند آورد، پولی دریافت نمی‌کنند. درباره شاعر جوانی است که اولین شعرش را فروخته و فکر می‌کند که حق امتیاز آن می‌تواند او را در این راه مطمئن تر کند. درباره تهیه کننده ای است که به سختی عرق می‌ریزد تا اثری جدید خلق کند؛ دقیقا همانند مخترعان خود اپل در حوزه‌های خودشان... ولی با این سیاست نمی‌توانند برای یک سه ماهه کامل پولی دریافت کنند..."
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









موضوع : اخبار روز ، اپل - Apple ، اخبار DigiKala ، جالب و سرگرمی ، ،